Sağlık ve Bakım

Sağlık ve Bakım | Veteriner Medikal Park
CANINE CORONAVIRUS (CCV)
Corona viral enteritis köpeklerin bulaşıcı ve akut bir hastalığıdır. Her köpek ırkında gözlenebilen Canine Corona viral enterit, çoğu zaman subklinik ya da atipik seyreder. Tek iplikli Corona virüs enfeksiyonu, duyarlı genç köpeklerde ishalle seyreden salgınlara neden olur. Virüs, özellikle genç köpeklerde daha yaygındır. Yetişkin köpeklere hastalık semptomlarına neden olmaz veya tedaviye gerek duyulmayacak kadar hafif seyreder.

BULAŞMA
Corona virüsle enfekte köpekler, iki hafta süreyle dışkılarıyla virüsü etrafa bulaştırırlar.

BELİRTİLER
Corona virüsün inkubasyon süresi 1-3 gündür. Klinik semptomlar 1 yaş altı köpeklerde inkubasyon süresini takiben iştahsızlık ve depresyonla başlar. Bunu takiben kusma ve sulu ishal görülür. Dışkı sarı-portakal renginde, sulu kıvamdadır; mukus ve kan içerebilir. Ayıca pis kokuludur. Çoğu vakada yüksek ateş görülmez. Bazı köpeklerde ishal 3 haftaya kadar devam edebilir. . Şiddetli ishal ve kusma dolayısıyla hayvan hızla sıvı kaybeder. Tedaviye kısa sürede başlamak gerekir aksi halde ölüm oranı çok yüksektir.

TANI
Hastalığın bakteriyal, protozoal ve diğer viral etkenlerden ve gıda intoksikasyonlardan ayırt edilmesi gerekir. Enfekte ya da enfeksiyon şüpheli köpeklere genel kan sayımı (hemogram) yapılmalı ve kan biyokimyasına (CBC) bakılmalıdır. Gerek duyulduğunda abdominal radyografiden de faydalanılabilir.

TEDAVİ
Spesifik bir tedavi programı yoktur. Antibakteriyel ilaçların kullanımı sekonder bakteriyel enfeksiyonlardan korunmak için gereklidir. Ayrıca ishal ve kusma ile vücutta oluşan sıvı ve mineral kaybını (dehidrasyon) telafi etmek için intravenöz sıvı sağaltımı ve vitamin desteği ile hasta köpekler kısa sürede iyileşebilirler.

KORUNMA
Köpekler, hasta ya da enfeksiyon şüpheli köpeklerden uzak tutulmalı ve corona virüs aşısı (CCV) ile aşılanmalıdır.

Adınız

Mail Adresiniz